amandaaojenniferr.blogg.se

Jennifer-julkursen dag 3

Kategori: jennifer

Idag så vaknade jag 20i7:) då gick jag ner och åt frukost med madre<3 sen så kom Lovisa och hämtade upp mig typ kvart över sju(tack för skjutsen) sen när vi kom till stallet så va jag Lovisa Linnea och Fanny stalljour:(:) jag Lovisa och Linnea mockade lite spiltor,sen så släppte vi ut hästarna<3 sen så skulle Felix in men han va i hagen så de va en privatryttare som skulle ta in han,men hon visste inte hur han såg ut så jag följde med:) sen så gick vi in med han och efter de så började jag borsta PP och sadla sen så gick vi in i ridhuset:)

Förstå ridningen(dressyr): Först så skritade vi på fyrkantspåret och sen på mitten volten,sen så sa Lena lu vad vi skulle göra,vi skulle rida tre serpentiner och på c och a och medelinien(stavning) så skulle vi föra halvhalter och vissa visste inte hur man gjorde så lena sa att jag skulle ta täten:) sen så red vi på volterna, vi skulle minska dom och göra dom större de gick bra han va jätte duktig!!:)<3 sen så galopperade vi lite på volterna och sen så galopperade vi på fyrkantspåret,ja de gick ganska sakta:/

Sen så gick vi in till stallet och sadla av och sånt sen så åt jag och sopade stallet. Sen så skulle jag rida igen:)!<3

Andra ridningen(dressyr): Han va seg och ville inte lyssna på skänklarna eller spöet men efter ett tag börja han fatta:D vi tränade på att flytta dom,vi skulle va en meter från fyrkantspråret och när vi va i mitten på långsidan så skulle vi flytta dom ut till fyrkantspåret,de gick så där:/ sen så gick vi in på volterna vi skulle också nu göra dom större och mindre, sen så tränade vi galoppfatningar:)

Sen så gick vi in i stallet och sadla av sen så gick jag och såg när Linnea Lovisa Emma och Anja red, de va inte roligt för när dom skulle hoppa studs utan händer så flög Anja av:'(

Sen så sopade jag stallet igen och sen så fyllde jag Fanny i Lovisa nästan all hö:(

sen så kom pappa och hämtade mig och då for vi på mammas jobb och åt(mat och prat) jag åt pizza:) mums! Och gissa om jag är avis på mamma?:o hon har köpt en iPhone 5:O fast den är vit:S men ändå;)

Men nu ska jag fortsätta se tv:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: