amandaaojenniferr.blogg.se

Jennifer-dagens ridpass(julkursen dag 2)

Kategori: hästar

idag så red vi för Linda Hedman:D va super kul! Peter pan va inte lika seg som igår<3 först så tränade vi på hörnpaseringar(stavning)och sen på galoppfatningar de gick bra men efter som han va såååå seg så kunde jag inte göra så många för jag va tvungen kampa av varje hörn nästan:/ sen så red vi för de mästa på volterna,vi skulle galoppera halva och trava halv de gick faktisk jätte bra och han va jätte pigg,va tillochmed tvungen att vända över kör att han va för pigg:D vi galopperade typ halva lektionen så han blev jätte svettig:) såg ut som att man hade duschat han:/ så jag ställde han i vattenspiltan och spolade av honom på halsen och tog en svamp och svampade av han där sadel hade varit och sen så gick jag med han till köreboden eller vad de nu heter(han ha ståt där hella dan för vi skulle jag willma jennifer och maja igentligen bara sadla men de va typ roligt att stå där så dom fick va där idag) och eftersom jag hade spolat av han han så la jag på en filt och satt på mina benlinder på han:)
 
imorgon så ska vi rida TVÅ gånger:D vi ha dressyr ena lektionen och fritt den andra tror jag:)ska rida barbacka på fritt:) TTTTTTTTAAAAAAAGGGGGGGGAA:)!<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: